piątek, 1 marca 2013

Sałatka z grejpfrutem, kozim serem i awokado


Krótkoterminowa reaktywacja bloga. Przez magisterkę nie mam czasu nic zjeść, nic dobrego słodkiego upiec. O ulubionych wizytach na targu mogę sobie pomarzyć, więc sięgam ostatnio po szybkie dania. Bardzo nie zdrowo i smutno, bo nie było kolorowo na talerzu. Parę wolnych dni otrzymałam w prezencie. W końcu mogę odpocząć, spotkać się ze znajomymi i ... zrobić coś dobrego dla mojego brzuszka.

Propozycja na powitanie ciepłych, słonecznych promieni. Sałatka z grejpfrutem, kozim serem i awokado. 

Składniki (4 porcje):
  • 2 dojrzałe awokado, 
  • 2 grejpfruty
  • kilka garści roszponki lub rukoli 
  • garść listków bazylii 
  • 200 g koziego sera, może być feta
  • sok z cytryny
  • pieprz
  • przyprawa ziołowa - sałatkowa
  • łyżeczka octu winnego
  • 3 łyżki oliwy 
Roszponkę opłukać i osuszyć. Grejpfrut obrać ze skórki, łącznie z białą częścią. Nożem wyciąć cząstki owocu bez błonek. Awokado obrać, przekroić na pół, usunąć pestkę, a owoc pokroić na kawałki. Odkładamy do miski i wymieszamy z sokiem z cytryny (dzięki temu awokado nie ściemnieje). Do miski z awokado dodajemy roszponkę, grejpfrut, bazylię, kozi ser pokrojony w kostkę. Doprawiamy sokiem z cytryny, octem winnym, oliwą i pieprzem. Smacznego

4 komentarze:

  1. Zawsze cchiałam coś takiego przyrzadzić ,nigdy nie jadłam awokado i sałatki z grapefruitem ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. łączę się w bólu...mój żołądek też sesja wykończyła. Już się cieszyłąm, że nastąpi zmiana, to mi taki plan dowalili, że siedzę na uczelni do 17 ;/ ...w takie dni nawet nie mam siły gotować.

    OdpowiedzUsuń
  3. wiosennie i lekko mniam mniam ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. co za wiosna na talerzu

    OdpowiedzUsuń