czwartek, 27 września 2012

Szybki placek z jabłkami



Woła Wrzesień, że już jesień i ostatni tydzień wakacji. W sumie to już koniec września i początek października się zbliża. Jabłek plon ogromny. Wspaniałe spotkanie z Martą po dwóch latach, delektowanie się smakiem jesiennych jabłek. Poezja, sen, marzenie. Doskonałość formy i treści, wyrażająca się niebiańskim smakiem i rzucającym na kolana wyglądem. Jest miękka, delikatna, lekko słodka i lekko kwaśna. Kokosowa i maślana. Soczysta i chrupiąca. Przepis zaczerpnięty z poradnika domowego

Składniki:
  • 1 szklanka mąki
  • 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
  • szklanka cukru
  • kostka masła (200g)
  • 4 jajka
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 8 jabłek
  • 100g rodzynek
  • 2 łyżki wiórków kokosowych
  • masło do wysmarowania formy
  • tarta bułka do wysypania formy (nie miałam, więc dodałam kaszę mannę)
Kruszonka: 
  • 90g masła
  • 90g cukru
  • 180g mąki
  • 1 łyżka wiórków kokosowych

Mąki przesiać przez sito i wymieszać z proszkiem do pieczenia. Jajka mikserem utrzeć z cukrem na gładką, puszystą masę. Nie przerywając ucierania, dodawać po łyżce mąki. Masło roztopić w garnuszku i odłożyć do wystudzenia. Wystudzone masło powoli wlewać je do ciasta, nie przerywając ucierania. Jabłka obrać, pokroić na ćwiartki, wyciąć gniazda nasienne. Do formy do pieczenia (wysmarowanej masłem i wysypanej tartą bułką) wlać masę. Na cieście ułożyć jabłka, posypać je rodzynkami i wiórkami kokosowymi. Wyrobić kruszonkę. Masło rozpuścić w garnuszku dodać cukier, mąkę i wiórki kokosowe. Wymieszać tak by powstały grudki. Gotową kruszonkę posypać wierzch ciasta. Ciasto wkładamy do piekarnika nagrzanego na 200 stopni i pieczemy około 45 min.*1

*1 Dostałam ostatnio jedną wiadomość prywatną o tym że placek się spalił bo była za wysoka temperatura. Prawdopodobnie macie silniejszy piekarnik ode mnie, często piekę ten placek i jeszcze mi się nie spalił. Tylko pozazdrościć Wam tak mocnego piekarnika.



4 komentarze:

  1. wygląda przepysznie! a najbardziej kusi mnie ta kruszonka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna jesień i smaczne ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czegoś takiego mi trzeba! Ciasto z jabłkami i to na szybko! A wygląda przepysznie:)

    OdpowiedzUsuń