poniedziałek, 23 lipca 2012

Ciasta błyskawiczne - Aleksandra Chomicz


Jak już wcześniej pisałam przyszła chwila na recenzje książki kucharskiej. Długo zabierałam się do napisania tej recenzji, bo jak opisać coś co wywarło na mnie negatywne wrażenie. Tym bardziej nie jestem pisarzem, a daru pisarza niestety nie otrzymałam. Gdy otwiera się książkę kucharską, to zawsze ma się nadzieje ujrzeć w niej kolorowe, smaczne ilustracje. Niestety w tej książce znajdziemy kilka ilustracji a do tego te które się udają w wykonaniu:) szczerze dla mnie jest ich trochę zbyt mało. Zazwyczaj jak chcę coś upiec wolę widzieć jak wygląda dane danie niż na chybił trafił zamiast placka wyjdzie kruche i twarde ciasto? 


Książka „Ciasta błyskawiczne” została wydana w miękkiej, estetycznej i zachęcającej okładce ze skrzydełkami, na matowym papierze i zawiera 213 stron z przepisami. Zaintrygowała mnie ta ilość przepisów, które zdawały mi się być zachęcające. Podzielono ją na sześć rozdziałów tematycznych: 1.wstęp - co musimy mieć w spiżarni i rady doświadczonej gospodyni; 2. Ciasta naprędce; 3. Z ciasta kruchego i francuskiego; 4. Z biszkoptów i herbatników; 5. Na biszkoptowym spodzie; 6. Bezy, ptysie, wafle i inne smakołyki bez pieczenia. Spodobało mi się umieszczanie rad przy prawie każdym przepisie, z których można korzystać, są to między innymi zamienniki dla niektórych składników lub w sposobie wyrabianiu wypieków. 


Zaczęłam po kolei wypróbowywać prawie każdy przepis, pierwsze 5 przepisów wyszło bez problemu. Niestety następne przepisy, z których skorzystałam, po upieczeniu zamienią się w błyskawiczne zakalce. Z udanymi wypiekami ma to bardzo mało wspólnego. Nie dość że zaburzone są proporcje składników, to pominięto istotne sprawy jak np. czas pieczenia i temperatura. Jak można piec ciastka bez znajomości czasu i temperatury. A jeżeli ktoś nie zna się na pieczeniu i chce się nauczyć to tej książki nie polecam. 

1 komentarz:

  1. No cóż, nie wszystkie książki są dopracowane.
    Jednak ja lubię oglądać te z ciastami, bo łasuch ze mnie ;)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie ;)

    OdpowiedzUsuń