czwartek, 17 listopada 2011

Sałatka z tuńczykiem


Co tu dużo się rozpisywać, sałatka z tuńczykiem wszystkim znana i smaczna. Nic wielkiego i wykwintnego. Ale dodać zdjęcie trzeba, jak się bierze udział w konkursie. Przyszedł czas na naukę fotografii kulinarnej, mam nadzieję że pani prof. pomoże w nauce.

Składniki:
  • 2 puszki tuńczyka w oleju
  • jedna puszka kukurydzy
  • 4 średnie ogórki konserwowe
  • mała cebula 
  • torebka ryżu
  • dwie łyżki majonezu
  • sól, pieprz do smaku
Ryż gotujemy do miękkości w osolonej wodzie, dobrze osączamy i odstawiamy by ryż się wystudził. W tym czasie otwieramy puszki tuńczyka, osączamy z zalewy, wsypujemy do miski. Podobnie robimy z kukurydzą, dokładnie osączamy i do miski z tuńczykiem. Ogórki kroimy w drobną kostkę, dodajemy do prawie gotowej sałatki. Cebulę obieramy i kroimy w drobną kostkę. Zimny ryż (może być lekko ciepły), wrzucamy do reszty składników. Całość doprawiamy majonezem, solą i pieprzem. 

5 komentarzy:

  1. Życzę powodzenia w konkursie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Co ja widzę, moją sałątkę !!! Ten przepis jest fantastyczny, ale nigdy go nie dawałam na bloga, bo nie umiałam ładnie wyeksponować dania, a Tobie się udało i wielki plus za to! :)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  3. Pycha. Dawno nie jadlam tej salatki. Musze ja znow zrobic bo narobilas m smaku :)

    OdpowiedzUsuń