czwartek, 21 listopada 2013

Jesienno owocowe muffiny


Jesienny wieczór warsztatowy projektantów, architektów i disagnerów wnętrz przy winie, elektrycznym grillu i pierwszy raz przyniosłam muffiny.

Przepis pochodzi z czasopisma ''Świat Kobiety" z 2010 roku.

Składniki 12 porcji:

  • 3 jabłka lub inne sezonowe owoce
  • 50 g suszonych borówek, rodzynek lub inne owoce ja dodałam żurawinę 
  • jedno duże jajko
  • 100 g czekolady mlecznej lub gorzej
  • 150 g cukru
  • 100 ml oleju
  • 1/3 szklanki mleka
  • 200 g jogurtu naturalnego
  • 250 g mąki pszennej
  • 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia 
  • cytryna

Obieramy umyte owoce, usuwamy gniazda nasienne. Miąższ kroimy na kawałki, oprószamy cukrem i kropimy sokiem z cytryny. Grubo siekamy czekoladę. Jajko wbijamy do miski, ucieramy je z cukrem na pianę. Potem stopniowo dodajemy olej, jogurt i mleko. Pod koniec do płynnych składników wmieszamy mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia. Dodajemy suszone owoce i posiekaną czekoladę. Składniki wymieszamy. Ciasto rozkładamy do foremek na muffiny. Foremki napełniamy do 2/3 wysokości, ponieważ podczas pieczenia ciasto wyrośnie. Pokrojone kawałki świeżych owoców lekko wciskamy w ciastka. Foremki, foremkę wkładamy do piekarnika. Muffiny pieczemy w temperaturze 170 stopni przez 20-30 min. Wyjmujemy i odstawiamy do studzenia. Dekorujemy cukrem pudrem lub kremem czekoladowym, tak jak ja to zrobiłam.


5 komentarzy: