niedziela, 12 sierpnia 2012

Muffiny bananowo - czekoladowe - jazzowe



Plany weekendowe to ja miałam zbyt dużo. Nauczka – Nie planuj wszys­tkiego z og­romnym wyp­rzedze­niem bo nie wiesz co cze­ka cię jut­ro. Wyjątek był podziw starych samochodów i wieczorny jazz z najbliższymi mi osobami. Jazz, przyjaciele i muffiny bananowe z czekoladą. Gotowe po jakichś 30 minutach, zjedzone w półtora dnia. Miękkie, mokre, ale nie zakalcowate. Posmak bananów i pomarańczy przypominają mi egzotyczne wakacje w ciepłych krajach.

Składniki na 24 muffiny:

  • 400g mąki 
  • 1/2 szklanki otrąb pszennych lub zarodków pszennych lub owsiane (ja dodałam mieszankę)
  • łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2/3 szklanki cukru brązowego
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 1 i 1/2 szklanki mleka
  • 1/2 szklanki oleju
  • 2-3 banany
  • 1 jajko
  • 100g czekolady (ja dodałam czekoladę gorzką toblerone i pałeczki czekoladowe z pomarańczą)


Piekarnik nagrzewamy na 200 stopni. Papilotki umieszczamy w zagłębieniach formy na muffiny. Jajko roztrzepujemy, dodajemy olej i mleko, lekko rozmieszamy. Czekoladę rozkruszamy na drobne kawałeczki, banany rozgniatamy widelcem na miazgę. Mąkę wymieszamy z otrębami, proszkiem do pieczenia, dosypujemy cukier waniliowy i cukier brązowy. Suche składniki łączymy z płynną mieszaniną. Wymieszamy tylko do połączenia. Następnie dodajemy banany i czekoladę. Jeszcze raz mieszamy. Ciasto nakładamy do przygotowanych foremek i pieczemy przez około 30 min. Wyjmujemy, studzimy i się częstujemy.

4 komentarze:

  1. ależ one piękne i równiuutkie. Nic tylko wcinać ;d
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. A skąd masz te pałeczki pomarańczowe?

    OdpowiedzUsuń
  4. kupione w Almie - Krakowski Kredens
    Pałeczki czekoladowe o smaku pomarańczowym.

    OdpowiedzUsuń