środa, 14 marca 2012

Ciasto mocno czekoladowe


Specjalne ciasto dla wyjątkowej osoby. Ciasto imieninowe dla mamy, spodziewałam się ,że mama zażąda jakiegoś wykwintnego wypieku ,a tu ukochana mama oznajmia, że na jutro chce czekoladę. Jedno z lepszych ciast czekoladowych jakie jadłam. Goście zachwyceni a w szczególności moja siostra i wujek, który jest krytykiem kulinarnym. Ciasto piekłam dwa razy bo inaczej by nic goście nie dostali. Mocno czekoladowe, wilgotne, rozpływające się w ustach, a do tego nie jest ciężkie. Przepis pochodzi z książki Perfect Chocolate

Składniki:

  • 200 g gorzkiej czekolady
  • 200 g masła
  • 1 łyżeczka kawy rozpuszczalnej
  • 1/2 szklanki wody
  • 1 i 1/2 szklanki mąki tortowej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 1/2 szklanki trzcinowego, brązowego cukru
  • 1/2 szklanka białego cukru
  • 3 czubate łyżki kakao
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 3 średniej wielkości jajka
  • 1/3 szklanki kwaśnej śmietany 
  • 2 łyżki rumu
  • 100 g owoców, mogą być mrożone, świeże lub z zaprawy, ja dodałam wiśnie


Polewa:

  • 1 szklanka cukru pudru
  • 3 czubate łyżki kakao
  • 3 łyżki mleka
  • 3 łyżki masła
  • 1 łyżka rumu

Czekoladę połamaną na kawałki rozpuszczamy z wodą, masłem i kawą. Mąkę przesiewamy z proszkiem, sodą, kakao, cynamonem. Dodajemy cukier brązowy i biały, dokładnie wymieszamy z mąką. Jajka rozmącamy ze śmietaną i dodać do sypkich składników, dodajemy również czekoladę z masłem i rum, wymieszamy dokładnie. Wsypujemy owoce, wymieszać.

Formę natłuszczamy i wysypujemy bułką tartą. Wlewamy ciasto i pieczemy je 1 godzinę i 20 minut w temperaturze 150°C.

Wykonujemy polewę: mleko rozpuszczamy z masłem i gorące wlać do cukru przesianego z kakao. Wymieszamy na gładką masę. Dodajemy rum i mieszamy. Na lekko przestudzonym cieście rozsmarować polewę i odstawić do zastygnięcia.


6 komentarzy:

  1. Uwielbiam czekoladowe ciasta, koniecznie muszę wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmm, hmm, hmm, ale pyszne i megaczekoladowe;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czekoladowe ciasta są najlepsze! Mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasto czekoladowe-moje ulubione. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czekolada jest moim ulubionym smakołykiem i z pewnością w najbliższym czasie przyrządzę sobie takie ciasto. W domu często przygotowuję też podobny, mocno czekoladowy sernik na zimno, wg przepisu znalezionego na https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/. Ciasto jest bardzo delikatne i aksamitne w smaku. Polecam również spróbować - fanom czekolady z pewnością przypadnie ono do gustu.

    OdpowiedzUsuń