niedziela, 11 października 2015

Bakłażan z miętą, miodem i cynamonem


W dni jesienne takie jak ten dzisiejszy szary, mokry lubię schować się w kuchni, zamknąć drzwi, założyć słuchawki z ulubioną muzyką i gotować. Lubię też odkrywać kolejne wersje moich ulubionych dań. Jedną z nich jest faszerowany bakłażan i cukinia. Niedawno w sklepie przywitał mnie piękny bakłażan wiedziałam co z nim zrobię. Dziś powstała naprawdę wyjątkowa wersja faszerowanego bakłażana. Trzeba poświęcić trochę czasu, ale faszerowany bakłażan odwdzięczy się niesamowitym zapachem i smakiem, który odgania myśli o ponurym dniu. 

Danie dla dwóch osób.
Składniki:
  • 1 duży bakłażan
  • 1/3 szklanki kuskus
  • 1 jajko
  • 1 papryka
  • 1 mała cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • łyżka przecieru pomidorowego
  • 250 g mięsa mielonego
  • łyżeczka miodu
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • sól
  • pieprz
Umytego, osuszonego bakłażan przekrawamy na pół, wydrążamy nasiona, a środki bakłażana obficie solimy. Posiekaną cebulę oraz zmiażdżony ząbek czosnku przesmażamy na łyżce oleju. Dodajemy pokrojoną w kostkę paprykę i smażymy przez około 5 minut. Dodajemy mięso mielone, mieszając, smażymy około 10 minut. Dodajemy przecier pomidorowy, całość razem smażymy przez chwilę. Farsz przyprawiamy do smaku solą, pieprzem, cynamonem i płynnym miodem. Odstawiamy z palnika. Kuskus przygotujemy według przepisu podanego na opakowaniu. Gdy napęcznieje, połączymy go z przestudzoną masą mięsną. Dodamy jajko i starannie wymieszamy. Środki bakłażanów osuszamy, nakładamy farsz. Umieszczamy w natłuszczonej formie, skrapiamy olejem. Pieczemy około 35 minut w 180 stopniach. Po upieczeniu dekorujemy obficie miętą.


3 komentarze:

  1. Strasznie dawno nie robiłam faszerowanego bakłażana, narobiłaś mi smaka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepis godny sprawdzenia. Bardzo lubię bakłażana do tej pory przygotowywałam go zawsze na naszym grillu elektrycznym i wychodził super. Ja generalnie preferuję warzywa grillowane do obiadu. Są one takie bardziej aromatyczne według mnie. My mamy ten grill elektryczny już rok i na prawdę korzystam z niego często. Potrawy wychodzą wybornie.

    OdpowiedzUsuń